5.9.10

Quitting the day job

Last week I quit my day job, it was a hard decision to make I 've learned a lot and had a great time but after 5 years I decided it's time for something else. I'm not shure what I want to do now. For sure is I'm going to put more time and effort in my own brand; Essie's and design some new products for the shop.
I have to find a part-time job as a graphical designer or desktop publisher. And also I want to do some freelance jobs like designing logo's, flyers and banners, so if you need a (new) design for your logo, banner, flyer or you know someone who needs this, here I'am.

Afgelopen week heb ik mijn baan opgezegd, het was een moeilijke beslissing maar na 5 leervolle en leuke jaren is het nu tijd voor iets anders. Ik weet nog niet precies wat ik nu ga doen. Een ding is zeker en dat is dat ik meer tijd&energie in Essie's ga stoppen en wat nieuwe ontwerpen voor in de shop ga maken.
Ik ben wel op zoek naar een part-time baan als creatief dtp-er en ook wil ik freelance klussen gaan doe zoals het ontwerpen van logo's, huisstijlen, banners, flyers e.d. Dus heb je een (nieuw) logo, banner, visitekaartje o.i.d. nodig of je weet iemand die dit nodig heeft dan weet je mij te vinden.


Lately I receievd a lot of custom orders. Here you'll see one of them.
Afgelopen tijd heb ik veel aanvragen gekregen voor persoonlijke opdrachten. Hier is een van zo'n opdracht te zien.

13 reacties:

Janis zei

gefeliciteerd :) mij lijkt het heerlijk om fulltime bezig te kunnen zijn met mn hobby :) en er geld mee te verdienen :D wat deed je voor werk ?

Essie's handcraft cuteness blog zei

@ Janis: Full-time ermee bezig zijn lukt nog niet, moet er nog wel een part time job naast gaan zoeken.
Ik werkte bij een bedrijf waar textiel werd gedrukt/geborduurd. Er werden ook stickers, posters, banners, vlaggen, signing en van alles op promotioneel gebied gemaakt. Ik deed voornamelijk het ontwerp deel, het drukken van kleding en eigenlijk vanalles.

Evelyne zei

Succes met het zoeken naar een nieuwe boeiende job! Zolang je je hobby maar kan blijven uitoefenen hé :)

Mijn nichtje sheeft trouwens een portefeuille bij je gekocht op de Beparkte Oplage en is er helemaal weg van!

Kimminita zei

Oh wat ben ik stiekum jaloers op mensen die deze stap durven zetten. En het sterkt me dat ik dat op een dag ook durven zal.

Gefeliciteerd met je herwonnen vrijheid en je opdrachten!

Nancy zei

Congratulations! What a brave choice to make!

Essie's handcraft cuteness blog zei

@Evelyem Oow wat leuk om te horen. Daar doen we het voor :)

@Kimminita Dankjewel en het zal jou in de toekomst ook vast en zeker lukken!

@Nancy Thank you!

Adriana zei

Wat een flinke stap zeg, hoop dat de verandering goed uitpakt.

groetjes Adriana

CreaCuties zei

Ooooh succes hé! Wel heerlijk, gewoon iets anders! Geniet maar lekker van de tijd die je nu aan je freubelen kan besteden :) Je hebt volger +1 hoor! Leuke blog!

♥ Knutselfreak ♥ zei

Spannend allemaal! Succes met je zoektocht ;)
Groetjes,
Selma

Essie's handcraft cuteness blog zei

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!

Lique zei

Helemaal blij met de portemonnee en aapje!

Lisette zei

Hey, gefeliciteerd :) Spannend maar ook heel leuk en een heel goede beslissing! Ruim 1,5 jaar geleden heb ik dezelfde beslissing gemaakt; ik ben gestopt met een baan waar ik totaal ongelukkig was. Gewoon de gok genomen... een poosje meer ingezet op little Z en erachter gekomen dat dat ook niet alles is* en eigenlijk over de perfecte baan gestruikeld (waar ik nu nog steeds met superveel plezier werk). In dat opzicht lijkt het erop dat wanneer je stopt met zoeken je vind wat je zocht ;)

* ik ben erachter gekomen dat het heel moeilijk is om hiermee financieel rond te komen en dat het 'moeten' in de weg gaat zitten van mijn creativiteit (dat is natuurlijk voor iedereen weer anders). Ik kies dus bewust voor een leuke parttime baan en dit ernaast - meer als hobby en uitlaadklep...

In elk geval heel veel succes de komende periode!

Lotsie zei

Heel mooi!