22.11.10

A day in my life

Misschien vraag je je af wat ik, sinds ik mijn baan opgezegd heb, gedurende de dag doe.
Want sinds ik 'thuis zit' zeggen mensen mij vaak; 'Je hebt nu toch zeeën van tijd?!' Dat is ook wel zo, maar toch vliegen de dagen snel voorbij.

Om te laten zien dat de dagen sneller gevuld zijn dan je denkt, een dagje uit mijn leven:

Ik start de dag redelijk vroeg, tussen 8.00 en 8.30 uur sta ik op. Ik smeer een boterham en drink een kop thee, meestal eet en drink ik dit op terwijl de computer zichzelf opstart. Als eerst lees en beantwoord ik alle e-mails, check de nieuwe bestelling en maak deze klaar voor verzending. Ik surf nog even snel langs leuke crea websites en blogs en soms schrijf ik een nieuwe tekst voor mijn blog.

Dan is het tijd voor een douche. Fris en fruitig begin ik met het naaien van de retail bestelling of custom orders. Meestal ben ik hier tot luchtijd mee bezig, al shiet lunchen er soms bij in en schuif ik snel een bakje kwark naar binnen, op andere dagen lunch ik gezellig met vriendinnen. De laatste weken heb ik het erg druk met het maken van de retail bestellingen en hier vul ik mijn middagen dan ook mee. Maar wanneer er in de middag wat tijd over is, besteed ik tijd aan mijn eigen ontwerpen en producten. Andere dagen maak ik foto's van nieuwe producten en plaasts ik deze in de webshop.

Mijn vriend is altijd laat thuis van zijn werk, waardoor ik meestal pas tegen 19.00 uur ga koken. Mijn 'Essie's' tijd er voor de dag zit er dan alweer op.

Gedurende de dag post ik af en toe Tweets of reacties op verschillende blogs. Zo blijven jullie op de hoogte van mijn nieuwe werk en leuke sites die ik tegen ben gekomen.

Natuurlijk ziet niet elke dag er precies zo uit, een paar keer in de week loop ik 's ochtends hard en ook boodschappen en ander huishoudelijk werk moet er gedaan worden.

Op dit moment staat er een leuk artikel over Essie's op de site van WickeSkakid. Hieraan is een kortingscode gekoppeld waarmee je 15% korting krijgt in de Essies webshop.

Snel kijken dus!

Dit is deel van de retail bestellingen waar ik de laatste tijd aan heb gewerkt.
These are some products for retail orders I've been working on lately.

Maybe you're wondering what I'm doing the whole day since I quite my day job. People say; 'You've got so much time now' and that's true but still the days go by so quick. This is how an average day look like:

I start the day early, between 8.00 and 8.30 I get up. I make breakfast with a cup of tea and eat & drink this while the computer is waking up. I read and answer all e-mails, check new orders and make them ready for the post and check some websites and blogs. Sometimes I write a blog.

After this it's time for a shower and I start sewing retail and custom orders. At lunchtime I eat cornflakes or I'll have lunch with friends and go on with sewing orders. When I got some time left in the afternoon I design or sew my own products. And if the weather is good I make pictures of new products and fill the webshop with them.

My boyfriend is late at home from work so I'll start cooking at 19.00 en then 'Essie's' time is done for this day. During the day I post Tweets on Twitter or reactions on blogs. Sometimes I go running outside or do groceries in the morning.

5 reacties:

Lieve Lyntje zei

Leuk om te lezen hoe jouw dag eruit ziet! Als ik dat zo lees lijkt het me heerlijk om zo voor jezelf te kunnen werken. Voor nu werk ik nog gewoon fulltime, maar ik hoop in de toekomst misschien ook wel 1 dag in de week op deze manier te kunnen invullen met m'n eigen webwinkeltje. Tof dat je ons een kijkje gunt in jouw leven! Je maakt mooie dingen!

Josine zei

Dat is een hele stap zeg.
Had je zoveel orders dat je dit niet meer met je werk kon combineren?
Ging dit erg snel of heb je dit langzaam opgebouwd?
Leuk om te lezen waaruit je dag bestaat.

Essie's handcraft cuteness blog zei

@Josine Het was eigenlijk meer een soort van samenloop. Ik had het al een tijdje niet zo naar mijn zin op mijn werk. Toen kwamen er opeens een hele hoop orders binnen en heb ik besloten om de baan op te zeggen. En tot nu toe kan ik mijn dagen goed vullen met orders en bestellingen. Dus hopen dat het zo door blijft gaan.

Bedankt voor jullie leuke reacties :)

CreaCuties zei

Heerlijk he, gewoon lekker bezig kunnen zijn! Je maakt prachtige dingen, superleuk! Had afgelopen week ook vogeltjes geknipt van vilt, die lijken wel wat op die van jou. Wil er een slinger van maken ofzo...
Leuk om hier zo af en toe eens rond te neuzen, gezellige blog!

Groetjes!

Manon zei

aaahh wat een leuke blog!

Ik ga je zeker volgen.
Ik ben net begonnen. misschien wil je mij ook volgen?