18.11.12

Van lelijk eendje naar....

Mijn moeder kwam laatst aanzetten met deze kleine peuter fauteuil. Ze had hem voor € 2,50 bij de kringloop winkel gekocht. Ik wilde al langer zo'n soort stoeltje hebben maar houd niet van die roze prinsessen stoeltjes die ze bij in speelgoedwinkels verkopen.

 
Hij was wat smoezelig en de blauwe rib stof was hier en daar versleten dus heb ik er een nieuw hoes voor gemaakt. Dit was nog best een gepuzzel omdat ik de oude hoes er niet af wilde halen, de vulling binnenin was namelijk een beetje verpulvert en ook viezig. Ik heb hem met wat meet werk nagemaakt, hij heeft een paar kleine schoonheidsfoutjes maar ik  ben er zo best tevreden mee. De stof is overigens een oud dekbed overtrek van mij van vroeger, ooit gekocht bij de Ikea.


8 reacties:

Sow Cute! zei

Heel erg leuk geworden!

Renske zei

Heel leuk zo!

Happy in red zei

Cool, dat vind ik knap!!

atelier077 zei

Knap hoor, het is je goed geluk. Mooi resultaat!

Tante Jannie zei

Dat is echt knap gemaakt!

LADY-MAJOA zei

weet je dat er in oude meubeltjes waarvan jij hebt geschreven dat de vulling verpulvert is erg veel mijt en andere beestjes in zitten beter een leren stoeltje dan een stoffen

Isabel zei

Is het mogelijk het patroon van je over te nemen? Dank!

Essie's handcraft cuteness blog zei

@Isabel Ik heb geen patroon gebruikt maar gewoon de stoeldelen steeds nagetekend/overgetrokken. Succes!